Opruzeniny nás netrápí

pátek 31. července 2015

Už během těhotenství mě některé kamarádky strašily opruzeninami. Nezahálela jsem a koukla jsem se na fotky na internetu. Hrůza! Tohle nechci a nesmím dopustit. Proto jsem se začala pídit po tom, co dělat aby náš prcek opruzeniny neměl.

Jak opruzenina vzniká?

Opruzeniny vznikají nejčastěji ve chvílích, kdy se nemění pravidelně plenky a zadeček miminka je delší dobu ve vlhkém prostředí. A aby ne. Představte si, že vás někdo zavře do vlhké, příliš neprodyšné plenky a nechá vás v ní několik hodiny. Jaký budete mít pocit? Asi nic moc. Ta představa je opravdu děsná. U nás nic takového nehrozí, protože Jenda je malá princezna a jakmile má v plence sebemenší nálož, musíme přebalit. Dá nám jasně najevo, že takhle tedy ne. Říkala jsem si, že potom bychom žádnou opruzeninu mít neměli, protože eliminujeme téměř vždy každou vlhkost hned z počátku. Ono to tak ale není. Neplatí pravidlo, neustále čistá suchá plenka rovná se neopruzený zadeček. Pokud má vaše mimčo citlivou pokožku musíte na to jít jinak a věnovat zadečku zvláštní péči. Opruzenina vzniká nejčastěji během průjmů, při prořezávání zoubků, změně mléka, nemoci, přechodu z kojení na pevnou stravu a při nemoci. V těchto chvílích obsahuje moč nebo stolice vyšší počet chemických látek, které dráždí pokožku a pak to přijde.

Jak opruzenina vypadá?

Nebojte, nebudu vám sem dávat fotografie opruzenin. Nechci vás strašit. Opruzenina u prcků se projevuje začervenáním pokožky pod plenkou. Nejčastěji se vyskytují na zadečku a horních stehnech. Kůže je červená a může být i vlhká. V horších případech se na pokožce mohou vyskytnout i puchýřky a zakrvácení. Pokud se lehké opruzení rozjede (doufám, že nás to nepotká), vyrážka se rozšíří i na jiné oblasti než ty, které se skrývají pod plenkou. Máte  opruzeninu v tomto stádiu? Radši vyhledejte lékaře, který vám poradí nejlepší postup při léčbě. Do opruzeniny se totiž může dostat infekce. Au.

Jak jsem hledala nejlepší zbraň na prevenci opruzenin?

Jelikož nechci zatěžovat tak malé tělíčko různými chemikáliemi, vyhledala jsem si bio a netoxické krémy na opruzeniny. Na trhu je bohužel plno krémů bojujících proti opruzeninám a kdo se v té džungli přípravků má vyznat? Začala jsem se trošku hrabat ve složení. Věděla jsem, že nechci krém se zinkem, protože ten ve chvíli, kdy preventivně mažu zadeček není třeba a zbytečně se pod plenkou vstřebává do kůže. Vyřadila jsem tedy Sudokrém, Ribilku, Nivea krém proti opruzeninám, Hipp, Lavera krém proti opruzeninám i Weledu. Poté mi téměř nic nezbylo. Pouze krémy prodávané v zahraničí a Bepanthen. Vzala jsem knížku Doba jedová, hledala na internetu a vlasy mi začaly vstávat hrůzou na hlavě, když jsem viděla co všechno se maže do pokožky. No a taky se mi ježily, protože mě to šíleně nebavilo a bylo toho strašně moc. Navíc, chemie nebyla na gymplu mým nejoblíbenějším předmětem. To opravdu ne. Naštěstí jsem narazila na článek, kde je vše krásně popsané a můžete si v něm vybrat netoxické krémy na prevenci, ale  už i vzniklé opruzeniny. V testu byly celkem 4 krémy (většinu z nich koupíte na Amazonu) společně s Bepanthenem.  

Bepanthen Care mast 
Bepanthen Care Mast splňuje všechny vlastnosti optimálního přípravku k ošetřování dětské pokožky
- neobsahuje alergeny – konzervační látky (parabeny), parfemaci
- neobsahuje dezinfekční, antiseptické přísady a zinek!
Cena: 100 g – 249 Kč

Bepanthen Care Mast je kosmetický přípravek.


Earth Mama Baby Angel 
Balzám obsahuje organický olivový olej a antibakteriální a antimykotické bio bylinky, organické bambucké máslo a organické esenciální oleje. Texturou se dá přirovnat k máslu, které není ztuhlé
Cena: 60 ml – 23,05 $/569 Kč

Trillium Organics Barrier Balm a Badger Baby Balm
Tyto dva krémy jsou složením velmi podobné Earth mama balzámu, ale konzistenci mají jinou. Trillium je spíše tekutější a Badger Baby balm zase tužší.
Cena Trillium: 89 ml – 15 $/370 Kč
Cena Badger: 56 g – 9, 90$/244 Kč



Cenově, ale i svým složením, doporučuje bloggerka ve svém článku Bepanthen a já jsem ráda, že jsem našla to pravé mazání pro našeho prcka. Samozřejmě, že mě těší i to, že jsem se mohla stát jeho ambasadorkou, protože on za to opravdu stojí. 

PS. Všechny zmíněné organické krémy obsahuji olivový olej, který v Bepanthen Care masti obsažen není. Teď ale pozor!  Jeho hydratační schopnosti najdete v novince: Bepanthen 
Extra mast, která je určena pro citlivou pokožku miminka zejména v období od narození do jednoho roku života, kdy je pokožka prostě jiná. V čem? 


Skvěle se nosí v kabelce (ehm, přebalovací tašce)! Skoro o něm nevíte.
PH pokožky je v prvních měsících vyšší – spíše kyselé a tím se zvyšuje náchylnost k infekcím, mimo to hrozí vyšší ztráta vody z nezralé pokožky a také dochází k vyššímu vstřebávání, a to je ten důvod proč jsem nechtěla žádný krém s chemikáliemi nebo zinkem, pokud nemáme opruzeninu. Já jej používám od narození Jeníka a opruzeninu nemáme, přestože jsme už zmákli i průjem. Máme ho stále při sobě a někdy jej prokládáme Bepanthen Care mastí, kterou používám i já na bradavky.



Tip na závěr: Předejděte opruzeninám vzdušnou sprchou. Nechte prcka delší dobu bez plenky pěkně vyvětrat a pokud jej přebalujete, využijte tekoucí vody místo jednorázových ubrousků. Jste-li venku, doporučuji ubrousky bez alkoholu, parfemací a ostatních chemických látek. Já používám Bio ubrousky Jackson Reece. 

Přesvědčila jsem vás? Čím mažete vy?

Vaše Betty.

Žádné komentáře